3 kentten ‘Barış İçin Adım At Yürüyüşü’ne çağrı

Paylaş:
MERSİN - Mersin, İzmir ve Mêrdîn'de, 16 Mayıs’ta gerçekleştirilecek “Barış İçin Adım At Yürüyüşü’ne katılım çağrısında bulunuldu. 
 
Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi’nin (DEM Parti) Kürdistan ve Türkiye’nin birçok kentinde “Gavek ji bo Aştiyê/Barış için adım at” şiarıyla eşzamanlı olarak düzenleyeceği yürüyüşe Mersin, İzmir ve Mêrdîn'de katılım çağrısında bulunuldu. 
 
MERSİN 
 
Mersin Barış Anneleri Meclisi, binalarında basın toplantısı düzenledi. Toplantıda konuşan Barış Annesi Tenzile Baydar, Barış ve Demokratik Toplum Süreci'ne dair devletin henüz somut bir adım atmadığını hatırlatarak, “Önderliğimizin çağrısıyla Kürt hareketi silahlarını yakmasına rağmen Önderliğimiz hala özgür değildir. Biliyoruz önderliğimiz özgür olmadan ne çocuklarımız özgür olur ne Kürt halkı ne de Türk halkı özgür olmayacak. Meclis’te barış için konuşuyorlar ama gelinen aşamada bir aya aşkındır önderliğimizle görüşme yapılmamış. Biz bundan kaygılıyız” dedi. “Kürt halkı olarak önderimize bağlıyız” diyen Tenzile Baydar, yürüyüşe katılım çağrısında bulunarak, ekledi: "Barış tek taraflı yürümez. Bilindiği gibi Önderimiz (Abdullah Öcalan) yılardır ‘barış’ diyor. Ama devlet adım atmadı. Tıkanan barış sürecini yeniden açmak için 7’den 70’e herkes bu yürüyüşe katılması önemlidir. Aynı zamanda bu çağrı sadece Kürt halkına değil Türk halkınadır.”
 
Mersin’deki yürüyüş saat 19.00’da Barış Parkı’ndan Cuma Pazarı’na gerçekleştirilecek. 
 
 
İZMİR  
 
DEM Parti İzmir İl Örgütü, parti binasında basın toplantısı düzenledi. Toplantıda konuşan İl Eşbaşkanı Fulya Erdoğan, “Çatışma ve savaş politikalarının sürdüğü bir yerde halkların eşitliği, özgürlüğü ve ortak yaşamı sürekli tehdit altında kalmaktadır. Tam da bu nedenle Sayın Öcalan’ın 27 Şubat’ta yaptığı Barış ve Demokratik Toplum Çağrısı, yalnızca bir siyasal çağrı değil; halkların ortak geleceğine dair tarihsel bir çözüm iradesidir. Bu çağrı; inkâr ve çatışma politikaları yerine demokratik çözümü, savaş yerine ortak yaşamı, kutuplaşma yerine demokratik toplumu esas alan güçlü bir perspektif ortaya koymuştur” dedi. 
 
16 Mayıs’ta yapılacak olan yürüyüş için çağrıda bulundu. Fulya Erdoğan, “Basmane Gar önünde saat 18.30‘da toplanarak ‘Gavek ji bo Aştiyê – Barış İçin Adım At’ şiarıyla gerçekleştireceğimiz yürüyüşte barışın sesini hep birlikte yükselteceğiz. Başta halklarımız, kadınlar, gençler, emek ve demokrasi güçleri olmak üzere; barışa, eşitliğe ve demokratik geleceğe inanan herkesi yürüyüşümüze katılmaya çağırıyoruz” diye belirtti. 
 
 
MÊRDÎN 
 
Demokratik Bölgeler Partisi (DBP) ile DEM Parti Mêrdîn il ve ilçe örgütleri, Qoser (Kızıltepe) ilçesinde açıklama yaptı. DEM Parti İlçe Örgütü’nde yapılan açıklamaya, çok sayıda siyasi parti ile sivil toplum örgütleri temsilcileri katıldı. Açıklamanın Kürkçesini DBP Mêrdîn İl Eşbaşkanı Abdulselam Turan, Türkçesini ise DEM Parti Mêrdin İl Eşbaşkanı Nilüfer Elik Yılmaz okudu. 
 
Açıklamada, yıllarca süren savaş, inkar ve imha politikasının ardından Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan'ın yapmış olduğu Barış ve Demokratik Toplum Çağrısı’na dikkat çekilerek, şu ifadelere yer verildi: "Sayın Abdullah Öcalan'ın bu çağrısı ile Kürt halkının yanı sıra barışa inanç duyan tüm halkların içinde bir umut uyanmıştır. Ancak gelindiği aşamada yaklaşık bir yıldır bu çağrı yapılmasına rağmen hala olumlu bir adımın atılmış olduğunu görememekte ve Sayın Abdullah Öcalan'ın barış ve demokratik toplum için uzatmış olduğu eli hala havada bırakmakta ve kendisi ile görüşmeler yapılmamaktadır. Buradan AKP ve MHP'de sesleniyoruz. Sayın Abdullah Öcalan'ın çağrısını boşa çıkarmayın. Bunu çok iyi biliyoruz ki süreci yürütecek tek kişi Sayın Abdullah Öcalan'dır. Sayın Abdullah Öcalan'a yönelik yapılan yanlış bir yaklaşım barışa yönelik yapılan bir yaklaşımdır.” 
 
Turan, diğer kentler ile eşzamanlı yapılacak yürüyüşün Özgürlük Meydanı’nda yapılacağını paylaşarak, katılım çağrısında bulundu. Toplantı "Bijî Serok Apo" sloganıyla sona erdi.