Çerkes soykırımı açıklaması: Onarıcı adaleti işletin

Paylaş:
ADANA - Çerkes Soykırımı ve Sürgünü’nün 162’nci yılında açıklama yapan İHD Adana Şubesi, yaşananların tanınması, onarıcı adaletin işletilmesi ve anavatana dönüş hakkının sağlanması çağrısında bulundu.
 
İnsan Hakları Derneği (İHD) Adana Şubesi, 21 Mayıs Çerkes Soykırımı ve Sürgünü’nün 162’nci yılı dolayısıyla şube binasında açıklama yaptı. Açıklamayı İHD Adana Şubesi Üyesi Belgin Işık okudu.
 
Belgin Işık, 21 Mayıs 1864 tarihinde Çarlık Rusya’sının Çerkes halkına yönelik gerçekleştirdiği soykırım ve ardından gelen zorunlu sürgün sürecinin insanlık tarihinin en ağır trajedilerinden biri olduğunu vurguladı. Çerkes halkının yüz binlercesinin anayurtları Kuzey Kafkasya’dan zorla koparıldığını, sürgün yollarında açlık, hastalık ve ağır yaşam koşulları nedeniyle büyük kayıplar yaşandığını anımsatan Belgin Işık, Çerkeslerin yalnızca fiziksel olarak değil, kültürel ve kimliksel olarak da ciddi bir asimilasyon sürecine maruz kaldığını belirti.
 
'SOYKIRIM VE SÜRGÜNÜ TANIYIN'
 
Belgin Işık, soykırım ve sürgünün uluslararası düzeyde tanınmasını, yaşanan kayıplar için onarıcı adalet mekanizmalarının işletilmesini ve Çerkes halkının anavatana dönüş hakkının önündeki engellerin kaldırılması çağrısında bulundu.