İskenderun’da barış için nöbet eylemi başlatıldı
HATAY - İHD İskenderun Şubesi, Barış ve Demokratik Toplum Süreci’ne destek vermek için dernek binalarında Barış Nöbeti’ne başladı.
İnsan Hakları Derneği (İHD) İskenderun Şubesi, Barış ve Demokratik Toplum Süreci'ne destek olmak amacıyla Barış Nöbeti başlattı. Dernek binasında tutulan nöbete çok sayıda demokratik kitle örgütü temsilcisi destek ziyaretinde bulundu. Nöbetin tutulduğu salona "Demokrasi için barışa ses ver" pankartı asıldı. Burada konuşan İHD İskenderun Şubesi Eşbaşkanı Yusuf Berkyürek, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM) ve Anayasa Mahkemesi (AYM) kararlarının yerine getirilmesi çağrısında bulundu.
Berkyürek, "Çatışmasızlık ve silahsızlanma ile elde edilen bu tarihi fırsatın kalıcı bir barışa dönüşmesi için siyasi ve hukuki adımların mümkün olan en kısa süre içinde hayata geçirilmedir" dedi.
BARIŞ NEDİR?
Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM Parti) İskenderun İlçe Eşbaşkanı Özgür Vural, barışın yalnızca silahların susmasıyla sınırlı olmadığını belirterek, toplumsal adaletin sağlanması gerektiğini söyledi. Vural, “Barış sadece örgütün silah bırakması ya da operasyonların durması değildir. Barış; kadınların özgür yaşaması, gençlerin geleceğe umutla bakması, emeklilerin insanca yaşam sürmesi, işçinin emeğinin karşılığını alması ve doğanın talan edilmemesidir. Çocukların şiddet görmediği, halk iradesinin tanındığı bir düzenin kurulmalı. Seçilmiş belediye başkanlarının yerine kayyum atanmak halk iradesini yok saymaktır” diye konuştu.