JES’e karşı nöbet eylemi 4'üncü gününde

Paylaş:

MÛŞ - Gimgim'a bağlı Xwarik köyünde JES projesine karşı başlatılan nöbet eylemi dördüncü gününde devam ediyor.

Varto Ekoloji Platformu Gençlik Meclisi öncülüğünde Mûş’un Gimgim (Varto) ilçesine bağlı Xwarik köyü sınırları içerisinde yapılması planlanan ve en az 16 köyü olumsuz etkileyecek olan Jeotermal Enerji Santrali (JES) projesine karşı başlatılan çadır nöbeti dördüncü gününde de devam etti. 
 
Nöbet alanına dayanışma ziyaretleri de sürüyor.
İlgili Haberler
Mahkeme kararına rağmen Sinpaş Milli Park'ta otel inşaatını sürdürüyor
Mahkeme kararına rağmen Sinpaş Milli Park'ta otel inşaatını sürdürüyor

Marmaris'te mahkeme kararlarına rağmen Sinpaş'ın Milli Park içerisinde otel inşası devam ediyor. Ekolojist Halime Şaman, durumun hukuka aykırı olduğuna dikkat çekti.

Mûş’un doğası ‘yenilebilir enerji’ paketiyle yok ediliyor
Mûş’un doğası ‘yenilebilir enerji’ paketiyle yok ediliyor

"Yenilenebilir enerji" paketiyle halka sunulan GES projeleri artıyor. Mûş'ta da faaliyette olan ve planlanan 6 GES projesiyle doğa tahrip ediliyor.

Dicle’de toplu balık ölümleri
Dicle’de toplu balık ölümleri

Botan Vadisi’nden geçen Dicle Nehri’nde toplu balık ölümleri yaşandı.

20 bin yıllık Cîlo Buzulları korunmazsa yok olacak
20 bin yıllık Cîlo Buzulları korunmazsa yok olacak

Cennet Cehennem Vadisi'nde bulunan 20 bin yıllık Cîlo Buzulları, korunmadığı taktirde yok olacak.

Toroslar’da boksit tehdidi: Maden sahasını 21 kat genişletme planı mahkemeye taşındı
Toroslar’da boksit tehdidi: Maden sahasını 21 kat genişletme planı mahkemeye taşındı

Mersin’de işletilen boksit maden sahasının 21 kat büyütülmesi için yapılan ek ruhsat başvurusunu İdari Mahkeme’ye taşıyan avukat Elif Ece Ceylan, yetkililere “Adrese teslim kanunlar değil kamu yararına kanunlar çıkarılsın” çağrısında bulundu.